1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
    1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují pravidla pro poskytování služby „Nákup až domů“. Službu Nákup až domů není možné využít pro účely nákupu zboží za účelem jeho dalšího prodeje.
    2. Poskytovatelem a provozovatelem služby Nákup až domů je pan Michala Moldavčuk, identifikační číslo: 72961546, DIČ: CZ8105053308, se sídlem Sobíňov 233, 582 62 Sobíňov, podnikající podle zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, a zapsaný v živnostenském rejstříku (dále jen „Poskytovatel“). Při poskytování služby Nákup až domů je Poskytovatel oprávněn nechat se zastoupit jinou jím pověřenou fyzickou osobou.
    3. Zákazníkem je zpravidla fyzická osoba, která má zájem využít službu Nákup až domů a která učiní objednávku této služby pro své potřeby nebo pro potřeby svých blízkých. Pro tyto případy se uplatní úprava spotřebitelských smluv obsažená v ust. § 1810 a násl zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „ObčZ“) a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále jen „zák. o ochraně spotřebitele“).
    4. Zákazníkem může být i právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba, která učiní objednávku zboží např. pro účely zajištění chodu své kanceláře. Na tyto osoby se nevztahuje ochrana spotřebitele dle ObčZ a zák. o ochraně spotřebitele.
    5. Všechny subjekty objednávající službu Nákup až domů jsou pro účely těchto obchodních podmínek označeny jako „Zákazník“.
    6. Podstata služby „Nákup až domů“ spočívá v učinění objednávky nákupu ze strany Zákazníka a zajištění a doručení nákupu ze strany Poskytovatele. Poskytovatel zajišťuje běžné i větší nákupy zboží každodenní potřeby, zejména nákup potravin, drogerie apod. Po předchozí domluvě je možné učinit nákup zboží v lékárně, zverimexu a jiných specializovaných obchodech (dále jen „Nákup až domů“ nebo jako „Služba“)
    7. Službu je možné využít pro doručení v rámci rozvozových tras. Seznam rozvozových tras a podrobnosti o rozvozových místech jsou zde: Rozvozové trasy – www.nakupazdomu.cz. Rozvoz do jiného, než rozvozového místa je možný na základě předchozí domluvy. V tomto případě je cena za Službu a Cena za rozvoz stanovena individuálně.
    8. Nákup až domů naplňuje podstatné náležitosti komisionářské smlouvy dle ust. § 2455 a násl. ObčZ, kdy se komisionář (zde Poskytovatel) zavazuje obstarat pro komitenta (zde Zákazníka) na jeho účet, avšak vlastním jménem, určitou záležitost, a komitent (Zákazník) se zavazuje zaplatit mu odměnu (cena Služby) (dále jen „Komisionářská smlouva“). Pro vztah mezi Poskytovatelem a Zákazníkem se proto použije právní úprava Komise obsažená v ust. § 2455 a násl. ObčZ.
  1. OBJEDNÁVKA
    1. Objednávku Služby učiní Zákazník vyplněním objednávkového formuláře na webové stránce Poskytovatele www.nakupazdomu.cz., zadáním objednávky s využitím sociální sítě Facebook/Instagram: nakupazdomu.cz, zadáním objednávky e-mailem: info@nakupazdomu.cz, anebo telefonicky: + 420 731 704 362.
    2. V objednávce Zákazník uvede seznam požadovaného zboží, které má pro něj Poskytovatel nakoupit. Toto zboží zákazník specifikuje názvem, případně značkou, příchutí, výrobcem, popisem zboží apod. Zákazník uvede požadovaný počet kusů či požadovanou hmotnost zboží v případě nákupu na váhu.
    3. Přeje-li si Zákazník zakoupit pouze Zboží „v akci“ anebo má-li zvláštní požadavky na kvalitu, cenu či jakost zboží, specifikuje tyto požadavky ve své objednávce.
    4. Je v zájmu Zákazníka, aby specifikoval Zboží co nejpřesnějším způsobem. Nespecifikuje-li Zákazník dostatečně určitě požadované zboží, vybere Poskytovatel zboží (např. značku) dle své vlastní úvahy, přičemž vybere zboží přibližně střední jakosti a ceny („dále jen „Nákupní seznam“).
    5. Poskytovatel nakupuje zboží v obchodech nacházejících se v Chotěboři. Ke dni vydání těchto obchodních podmínek je to Supermarket Tesco Chotěboř, Supermarket Penny Chotěboř, COOP Chotěboř.
    6. Zákazník může ve své objednávce specifikovat, v jakém z nabízených obchodů (viz výše) má Poskytovatel zboží nakoupit. Nakoupit zboží i v jiném obchodě je možné pouze po odsouhlasení tohoto požadavku Poskytovatelem (např. zverimex, lékárna apod.).
    7. Poskytovatel se může od pokynů Zákazníka odchýlit, je-li to v zájmu Zákazníka a nemůže-li si vyžádat jeho včasný souhlas. Jinak nemusí Zákazník takové odchýlení se od jeho pokynu / objednávky uznat a může odepřít převzetí a úhradu zboží.
    8. Před zasláním objednávky vyplněním objednávkového formuláře na webové stránce Poskytovatele může Zákazník zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle Zákazník kliknutím na tlačítko objednat obsahující informaci o následné povinnosti platby. Údaje uvedené v objednávce jsou Poskytovatelem považovány za správné.
    9. Pro úspěšné dokončení objednávky musí Zákazník vždy (bez ohledu na zvolený prostředek komunikace) sdělit své kontaktní údaje, a to celé jméno, svoji doručovací adresu anebo adresu pro doručení nákupu, telefonní číslo a e-mailovou adresu. Objednat Službu lze výjimečně i bez uvedení e-mailové adresy pro případ učinění objednávky telefonicky, jestliže Zákazník nemá aktivní e-mailový účet.
    10. Podmínkou odeslání objednávky vyplněním objednávkového formuláře na webové stránce Poskytovatele je seznámení Zákazníka s obchodními podmínkami a následné projevení souhlasu s obchodními podmínkami zaškrtnutím příslušeného políčka před dokončením objednávky.
    11. Jakmile Poskytovatel obdrží objednávku, neprodleně ji Zákazníkovi potvrdí. Okamžikem potvrzení objednávky je uzavřena Komisionářská smlouva. Potvrzení objednávky zašle Poskytovatel e-mailem. Nedisponuje-li zákazník e-mailovou adresou anebo zvolí-li jiný komunikační prostředek na dálku, je Poskytovatel oprávněn zaslat potvrzení objednávky formou SMS, případně formou použitého prostředku komunikace na dálku (Instagram/Facebook).
    12. K potvrzení objednávky připojí Poskytovatel tyto obchodní podmínky, případně odkaz na jejich znění umístěné na webové stránce Poskytovatele www.nakupazdomu.cz.To neplatí, seznámil-li se Zákazník s obchodními podmínkami před odesláním objednávky vyplněním objednávkového formuláře na webové stránce Poskytovatele.
    13. Je-li objednávka učiněna telefonicky a současně Zákazník nevyužívá jiné prostředky komunikace na dálku umožňující připojení odkazu na obchodní podmínky, předá Poskytovatel Zákazníkovi obchodní podmínky v textové podobě nejpozději při doručení nákupu.
    14. Od okamžiku, kdy je Zákazníkovi odesláno potvrzení objednávky Poskytovatelem, již nelze objednávku dodatečně měnit a nelze ji zrušit.
    15. Zákazník, který je spotřebitelem, bere na vědomí, že ve smyslu ust. § 1837 ObčZ není oprávněn odstoupit od smlouvy, jejímž obsahem je poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty a u nichž bylo započato s plněním se souhlasem Zákazníka před uplynutím lhůty pro odstoupení. Zákazník učiněním objednávky výslovně souhlasí s poskytnutím Služby před uplynutím zákonné 14tidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy.
    16. Zákazník, který je spotřebitelem, dále bere na vědomí, že ve smyslu ust. § 1837 ObčZ není oprávněn odstoupit od smlouvy, jejímž obsahem je dodávka zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím, dále jejímž obsahem je dodávka periodik nebo časopisů.
    17. Uzavřít smlouvu a učinit objednávku lze v českém jazyce. Uzavřené smlouvy nejsou Poskytovatelem v textové podobě uchovávány a nebudou tedy Zákazníkovi zpřístupněny.
  2. DORUČENÍ NÁKUPU
    1. Objednávku učiněnou v čase od 7:00 do 14:00 hod. doručí Poskytovatel v tentýž den v čase od 15:00 do 19:00 hod. dle místa doručení. Zákazník si může vyžádat informaci o předpokládaném konkrétním čase doručení a Poskytovatel tento čas na žádost Zákazníka upřesní.
    2. Zákazník je povinen být v čase doručení přítomen a objednávku převzít. Poskytovatel má ve vztahu k doručovanému nákupu postavení skladovatele. Nepřevezme-li si Zákazník objednaný nákup, je Poskytovatel oprávněn zboží prodat.
    3. V případě objednání tabákových výrobků a alkoholu předá Poskytovatel toto zboží až po ověření věku Zákazníka. Pro tyto účely Zákazník umožní Poskytovateli nahlédnout do jeho průkazu totožnosti. Nebude-li Zákazník starší 18ti let, odmítne Poskytovatel takovéto zboží Zákazníkovi předat a toto zboží nebude Zákazníkovi účtováno.
  3. CENA
    1. Při převzetí nákupu předá Poskytovatel Zákazníkovi pokladní doklad z obchodu/ů, v nichž zboží zakoupil a doklad o využití Služby. Zákazník nahradí Poskytovateli cenu nákupu uvedenou na pokladním dokladu. Současně Zákazník zaplatí cenu Služby a cenu za rozvoz. Platbu je možné učinit v hotovosti anebo rychlou platbou pomocí QR kódu.
    2. Cena služby je určena v závislosti na velikosti nákupu a řídí se aktuálním ceníkem dostupným na webové stránce Poskytovatele Ceník – www.nakupazdomu.cz. Cena služby je uvedena včetně DPH. Vedle ceny Služby hradí Zákazník Cenu za rozvoz. Aktuální výše ceny za rozvoz je dána Ceníkem Poskytovatele (odkaz výše). V případě rozvozu do místa mimo rozvozové trasy je cena Služby a Cena za rozvoz stanovena individuálně s tím, že cenu sdělí Poskytovatel Zákazníkovi nejpozději před zahájením plnění objednávky.
    3. Poskytovatel má k zakoupenému zboží, které se u něj nachází nebo s kterým může jinak nakládat, zadržovací právo k zajištění dluhů vyplývajících ze smlouvy vůči Zákazníkovi.
    4. Objednávka Služby je učiněna prostřednictvím komunikačních prostředků na dálku a náklady na použití těchto prostředků nese výlučně Zákazník (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory apod.).
    5. Zákazník se může zapojit do věrnostního programu Poskytovatele a získat slevu z ceny Služby. Při prvním nákupu obdrží zákazník věrnostní kartu. Při nasbírání potřebného počtu razítek získá Zákazník právo na využití slevy ve výši procenta uvedeného na věrnostní kartě na svůj příští nákup.
  4. REKLAMACE
    1. Na práva z vadného plnění se použijí ust. § 1914 a násl ObčZ. Poskytovatel je povinen plnit poskytnutou Službu bez vad s vlastnostmi vymíněnými nebo obvyklými tak, aby bylo možné využít Službu podle smlouvy, a je-li stranám znám, i podle účelu smlouvy. Je-li splněno vadně, má Zákazník práva z vadného plnění.
    2. Vadným plněním je například dodání vadného zboží (poškozené zboží, prošlé/ zkažené potraviny), dodání jiného než požadovaného zboží, chybějící položky v nákupu apod. Vadným plněním není nedodání objednaného zboží v případě jeho nedostupnosti v obchodě.
    3. Poskytovatel není odpovědný za skryté vady nakupovaného zboží, tj. takové vady, které nemohl rozpoznat běžným prohlédnutím věci, aniž by musel porušit její obal. Takovéto vady je Zákazník oprávněn reklamovat v obchodě, v němž bylo boží zakoupeno s využitím podkladního dokladu.
    4. Je-li vada v plnění odstranitelná, může se Zákazník domáhat doplnění toho, co chybí anebo dodání náhradního plnění. Je-li vada neodstranitelná, může se Zákazník domáhat poskytnutí přiměřené slevy z ceny Služby.
    5. Vadu je nutné vytknout bez zbytečného odkladu poté, kdy měl Zákazník možnost věc prohlédnout a vadu zjistit, nejlépe při převzetí nákupu. Dodatečně lze vadu vytknout e-mailem, telefonicky nebo s využitím komunikačních prostředků na dálku (obdobným způsobem, jakým lze učinit objednávku).
    6. Bez zbytečného odkladu po obdržení reklamace Poskytovatel přijetí reklamace potvrdí zpravidla s využitím e-mailu nebo komunikačního prostředku na dálku, s nímž se Zákazníkem dosud komunikoval. Reklamaci je Poskytovatel povinen vyřídit nejpozději do 30ti dnů ode dne jejího přijetí.
  5. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
    1. Poskytovatel je ze zákona povinen chránit a zabezpečit osobní údaje poskytnuté Zákazníkem. Poskytovatel využívá efektivní zabezpečovací technologie za účelem zabránění neoprávněného přístupu nebo zneužití poskytnutých osobních údajů.
    2. Podrobné informace o ochraně osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů. – dokument je dostupný zde: ZÁSADY ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ – www.nakupazdomu.cz
  6. POUČENÍ O ŘEŠENÍ SPORŮ A VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ
    1. Poskytovatel není ve vztahu k Zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) ObčZ.
    2. Poskytovatel přijímá stížnosti Zákazníků zaslané e-mailem anebo písemně na adresu jeho sídla. Stížnosti Poskytovatel vyřídí zpravidla bezodkladně, nejpozději ve lhůtě do 30ti dnů. Informaci o vyřízení stížnosti Zákazníka zašle Poskytovatel na elektronickou adresu Zákazníka, případně písemně.
    3. Zákazník, který je spotřebitelem (viz bod 1.4. obchodních podmínek), může využít níže uvedené možnosti pro vyřizování sporů s Poskytovatelem.
    4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz.
    5. Pro řešení spotřebitelských sporů on-line je možné využít platformu nacházející se na internetové adrese  http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    6. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, e-mail  ECCNET-CZ@ec.europa.eu., internetová adresa: https://evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
    7. Poskytovatel je oprávněn k poskytován Služby na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.
    8. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
    9. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
  1. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
    1. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
    2. V případě stížnosti se mohou spotřebitelé bezplatně obrátit na orgán státního dozoru nebo dohledu. Česká obchodní inspekce vyřizuje mimosoudní stížnosti spotřebitelů způsobem a za podmínek stanovených vnitrostátními právními předpisy.
    3. Kontaktní údaje Poskytovatele/adresa pro doručování: Michal Moldavčuk, Sobíňov 233, PSČ: 582 62, adresa elektronické pošty: info@nakupazdomu.cz, telefon: +420 731 704 362.
    4. Tyto obchodní podmínky vstupují v účinnost dne 15.7.2024